Livestream óf webinar
Wat ik zelf nou altijd zo leuk vind als ik deelneem aan een livestream of webinar is dat je direct een connectie kunt voelen met het onderwerp. Ook is het prettig dat je interactie kunt hebben met de mensen die het live presenteren én dat je in korte tijd veel bij kunt leren. Als ik het bekijk vanuit het bedrijf die de livestream organiseert, dan is het enerzijds fijn als jouw doelgroep iets opsteekt van jouw verhaal. Maar anderzijds is het ook waardevol als je het gevoel krijgt dat jouw doelgroep ambassadeur van jouw merk of bedrijf wilt worden.
Een webinar of livestream organiseren is in tijden van corona heel veilig, omdat je geen grote groepen meer bij elkaar samen hoeft te brengen. Je kunt het zelfs alleen af – als je het heel klein wilt houden – samen met iemand die jou technisch faciliteert. Zo kun je ook in deze tijden veilig en verantwoord met een livestream of webinar aan de slag om jouw doelgroep te bereiken!
Met een livestream of webinar maak je het nóg toegankelijker voor je doelgroep.
Voordelen
Wat zijn nou precies de voordelen?
- Ten eerste heb je meer interactie met je doelgroep. Dat is toch uiteindelijk wat je echt wilt als bedrijf.
- Ten tweede kun je een groot bereik genereren met relatief weinig middelen.
- Ten derde bespaar je tijd en kosten.
- Ten vierde kun je je als merk of bedrijf een keer op een heel andere manier presenteren. Livestream (of een webinar) is een beleving voor jezelf en voor je doelgroep.
Wil je nou nog meer informatie over het organiseren van een professionele livestream of webinar? Stuur me gerust een mailtje via het contactformulier en dan help ik je graag verder.